Alvással a jó látásért?

  • by

Van-e összefüggés a egészséges szem és a megfelelő alváshigiénia között? A kérdés tulajdonképpen költői, hiszen a válasz egyértelműen: igen. Az alvás hiánya, vagy a nem megfelelő minőségű és/vagy mennyiségű alvás okozhat látásproblémákat, melyekkel mindenképpen érdemes felkeresni egy szakembert. 

  1. Szemszárazság

A nem megfelelő mennyiségű alvás egyik tünete lehet a kellemetlen szemszárazság. Azzal, hogy éjszaka a szemünk csukott állapotban pihen, elegendő időt kap a regenerációra, a hidratáltság megszerzésére. Értelemszerűen, ha nem alszunk elég hosszan, akkor ez nem történik meg, és ez szemünk kiszáradásához vezethet.

  1. Homályos látás

Az egyik zavaró velejárója lehet a kialvatlanságnak a nem tiszta látás. Mikor a szem „túlórázik”, akkor ez általában azzal is jár, hogy kijelzőket használunk éjszakába nyúlóan, és nem pislogunk eleget, mely vezethet szemszárazsághoz és homályos látáshoz is. Fontos azonban megjegyezni, hogy sok más dolog is állhat a látásunk romlásának hátterében, ezért ha ezt tapasztalod, mindenképpen keress fel egy optika szaküzletet és ellenőriztesd a látásodat!

  1. Fényérzékenység

A szemed fényérzékenységgel is reagálhat arra, ha jelentős alvásdeficitet halmoztál fel. Ha azt tapasztalod, hogy te csak hunyorogsz, mikor a melletted állók a csodás kilátásban gyönyörködnek, akkor lehet, hogy a szemed egyszerűen fáradt az alvásmegvonás miatt. 

  1. Tikkelés, rángatózás

Az Amerikai Szemészeti Akadémia (The American Academy of Ophthalmology) publikációja szerint a nem elegendő alvás okozhat akaratlan rángásokat, tikkelést is. Az emberi testben a szemmel kapcsolatos izmok a legaktívabbak, ezek a legtöbbet használt izmok közé tartoznak, és túlterhelésük negatív következményekkel járhat.

  1. Szem alatti táskák

A szem alatti sötét foltok és táskák kialakulása az egyik legszembetűnőbb jelei a kialvatlanságnak. Ilyenkor túl sok folyadék gyűlik fel ezen a területen, és ez bizony összefüggésben van az álmatlan éjszakákkal és a pihentető alvás hiányával. A szakemberek éjszakánként 7-9 óra alvást javasolnak – mely természetesen személyfüggő – annak érdekében, hogy a karikák és táskák eltűnjenek, és a tekintetünk üdévé váljon.

Egy-egy görbe este vagy reggelig tartó éjszaka természetesen belefér, de ha ez rendszeressé válik vagy folyamatosan fennáll, akkor bizony lehetnek hosszú távú negatív következményei a látásunkra és szemünk egészségére nézve.

Ha szeretnél felkeresni egy optikát látásod ellenőrzésének céljából, akkor használd az oldal optikakeresőjét!

Forrás: aaoeyeconic